Mākslas pedagogi tiekas Madonā
27., 28. aprīlī Madonā norisināsies Latvijas mākslas skolu pedagogu gadskārtējais lielākais pasākums – profesionālās ievirzes mākslas skolu audzēkņu valsts konkursa izvērtējums. Tā ietvaros notiks semināri, diskusijas, izstādes Jāņa Simsona Madonas Mākslas skolā, Madonas Novadpētniecības un mākslas muzejā, Madonas Kultūras namā, piedaloties 200 mākslas pedagogiem no visas Latvijas.
No 27.aprīļa līdz 27.maijam Madonas Novadpētniecības un mākslas muzejā skatāma izstāde “VISI KOPĀ”. Tajā eksponēti Latvijas mākslas skolu audzēkņu – valsts konkursa dalībnieku darbi.
Valsts konkurss, kurā piedalās profesionālās ievirzes mākslas skolu audzēkņi, ir gada lielākais mākslas skolu pasākums. Pavisam Latvijā ir 164 mākslas un mūzikas skolas, un 102 no tām audzēkņi apgūst mākslu. Šajā mācību gadā konkursa tēma bija grafikas dizains. Jaunākie konkursa dalībnieki konkursa uzdevuma ietvaros veidoja grafisko noformējumu konfektēm, bet lielākie - veidoja iepakojuma dizainu smūtijam un veselīgam našķim.
Lai iepazītu grafikas dizaina tēmu un īstenotu konkursa uzdevumu, skolēni skolotāju vadībā pētīja iesaiņojumus dažādām precēm veikalos, paši gatavoja konfektes un smūtijus, degustēja dažādus pārtikas produktus, un veidoja iesaiņojumus gan konkrētiem, gan izdomātiem produktiem.
Konkursu gadu katru gadu organizē Latvijas Nacionālais kultūras centrs, ar mērķi apzināt to, kā tālāk attīstīties mākslas skolām Latvijā, vienlaikus, izvērtēt arī audzēkņu mācību sasniegumus. Otrs uzdevums šādai konkursu organizēšanai- veicināt jaunu, starpdisciplināru tēmu apguvi mācību procesā, motivēt pedagogus jauniem “atklājumiem” mācīšanas jomā, iespēja skolām savstarpēji dalīties ar metodisko pieredzi.
Valsts konkursa tēma katru gadu mainās, un tiek izvēlēts virziens, kas būtu aktualizējams mācību procesā. Jau otro gadu kā valsts konkursa tēma izvēlēts dizains - tas palīdz izprast mācību saikni ar dzīvi, savukārt nākamajā izglītības pakāpē dizaina vidusskolas jauniešiem piedāvā apgūt visdažādākās dizaina izglītības programmas. Tāpēc, ar dizaina uzdevumiem iepazīstoties jau profesionālās ievirzes mākslas skolās, audzēkņi gūst pirmo pieredzi dizaina domāšanā, un tas noteikti viņiem palīdz veikt izvēli tālākām mācībām.