Pedagogi un audzēkņi apgūst dizaina domāšanas metodes skolas tēla veidošanai
Divas dienas, 31. oktobrī un 1. novembrī, Dubultu kultūras kvartālā - Jūrmalas Mākslas skolā norisinājās radošā meistardarbnīca „Skolas tēls. Kādas ir manas iespējas to veidot?”. Tās dalībniekiem bija iespēja praktizēt dizaina domāšanas metodes, ideju ģenerēšanas centrā novietojot pašiem savu izglītības iestādi, tās audzēkņus un pedagogus, viņu vajadzības un vēlmes.
Dizaina domāšanas principu pielietošanai ikdienas dzīvē nav nepieciešamas akadēmiskas teorētiskas zināšanas, bet ir jāiemanto prasmes kā šīs metodes izmantot, lai ieguvējs būtu gala lietotājs. Uzmanības lokā ir svarīga interese par izglītības procesu un tajā iesaistītajiem cilvēkiem, viņu rīcību un atbildību, tāpēc meistardarbnīcas dalībnieku vidū bija gan pedagogi, gan paši audzēkņi, kuri arī ieņem nozīmīgu lomu skolu tēla veidošanas procesā.
Radošās meistardarbnīcas mērķis bija kultūrizglītības pakalpojuma pilnveide visās Kultūras ministrijas profesionālajās vidējās kultūrizglītības iestādēs, izmantojot dizaina domāšanas metodes, radošās partnerības principus un iespējas, kādas sastopamas ceļā uz laikmetīgu izglītību. Tas bija kā turpinājums jau 2018.gadā iesāktajam kopdarbam, lai ar praktisku uzdevumu palīdzību uzzinātu, kā padarīt inovāciju radīšanu izglītības iestādēs saprotamu un vadāmu, un lai izdzīvotu dizaina domāšanas procesa posmus, ieklausoties viens otrā, eksperimentējot ar idejām un jauniem risinājumiem.
Meistarklases laikā arī tika apgūta profesionālā komunikācijas un prezentācijas māksla, kas nepieciešama ikdienā ikvienam, kā audzēknim, tā arī pedagogam.
Noslēgumā katras izglītības iestādes komanda prezentēja izstrādātos risinājumus, kurus tagad viņiem jācenšas ieviest katram savā skolā, lai palīdzētu uzlabot skolu tēlu esošās konkurences tirgus apstākļos.
Radošās darbnīcas saturu nodrošināja: Latvijas Nacionālais kultūras centrs Radošās Partnerību programmas* ietvarā.
Dalībnieki: Kultūras ministrijas profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes pārstāvji (izglītības iestādes vadība, projektu vadība un audzēkņi).
Meistarklases pasniedzēji: Jeļena Solovjova, Ilze Dobele, Lilita Sparāne
Radošās partnerības programma RaPaPro ir Kultūras ministrijas iniciēta un finansēta programma jaunu partnerību veidošanai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādēs (mākslas, dizaina, mūzikas un dejas vidusskolās), iesaistot sadarbībā pedagogus, audzēkņus, pašvaldību pārstāvjus, uzņēmējus, sociālās grupas un citus vietējās kopienas pārstāvjus.
Vairāk informācijas: https://metodiskiemateriali.lnkc.gov.lv/nozares/kulturizglitiba/rapapro/