Jaunu produktu parādīšanās, patērētāju dzīves stila un iepirkšanās paradumu maiņa liek koncentrēties uz atsevišķiem tirgus segmentiem. Pateicoties digitālajam laikmetam, tehnoloģiskām iespējām grafiskā dizaina jomā, iepakojums arvien vairāk kļūst kā reklāma attiecīgajam zīmolam.
Atsevišķi ražotāji izvēlas pievērst patērētāju uzmanību ar videi draudzīgu produktu ražošanu. Mārketinga speciālisti savukārt kombinē krāsu, izmēru, formu, grafiku un burtus, lai izceltos starp konkurentiem.
Iepakojums ir preces identitāte, tās vizuālais veidols - viens no būtiskākajiem uzņēmuma sevis prezentēšanas veidiem, kā arī iepakojumam ir vairāki mērķi un funkcijas, kuras tam ir jārealizē.
Par iepakojuma svarīgāko funkciju ir kļuvusi vizuālā komunikācija ar produkta patērētāju. Dizaineri arvien drosmīgāk sāk piedāvāt iepakojuma grafisko risinājumu.
Būtiska nozīme ir arī iepakojuma krāsai. Tā piesaista uzmanību un veikalu plauktos, padara produktu redzamāku par citiem. Ražotāji iepakojuma krāsu izmanto arī kā zīmola atpazīstamību.
Uz iepakojuma tiek izmantotas ilustrācijas, kas vizuāli parāda gan produkta pielietojumu, gan iepakojuma pareizu atvēršanu un uzglabāšanu.
- 20. gs. 90. gadu atpazīstamie pārtikas iepakojuma dizaini
- Dizainers Rosio Martinavaro (Rocío Martinavarro). Maizes iepakojums. 2010
- Dizainere Eloiza Makaliga (Eloise McCullough). Maizes iepakojums. 2011
- Dizainere Sitra Lemanto (Citra Limanto). Maizes iepakojums. 2013
- Dizainere Lo Sjento (Lo Siento). Maizes iepakojums. 2013
- Dizaina grupa Packlab. Maizes iepakojums. 2015
- Dizaina grupa Rise Design Office. Piena iepakojums. 2009
- Dizainers Deivids Fungs (David Fung). Piena iepakojums. 2009
- Dizaineru grupa Yanko Design. Sviesta iepakojums. 2010
- Dizainere Mika Kanive (Mika Kanive). Jogurta iepakojums. 2010
- Dizainere Darena Kastance (Darren Custance). Piena iepakojums. 2010
- Dizainere Diana Zailine (Diana Zyliene). Piena iepakojums. 2013
- Dizaina studija Peter Gregson Studio. Paniņu iepakojums. 2013
- Dizainere Amanda Deja (Amanda Day). Jogurta iepakojums. 2014