Apģērbu dizains

Prasme sajust smalko robežu ir stila izjūta, un tā ir neatņemama apģērba dizainera darba sastāvdaļa. Svarīgi cilvēkam, kurš interesējas par dizainu, apjaust modes nozīmi sabiedrības pašapziņas un radošo izpausmju kontekstā. Izpratne par vērtībām piešķir apģērbu dizainam noteiktu jēgu un nozīmi, kas vispilnīgāk izpaužas ne tikai dizainera mākslinieciskajā veikumā, arī biznesa prasmē vai centienos intelektuāli risināt cilvēces esību. Apģērbu dizains ir viena no nedaudzajām dizaina jomām, kuras pārstāvji piedāvā plašu ideju klāstu samērā īsā laika periodā. Mode ir gaistoša parādība, kas mēdz atspoguļot aktuālās norises politikā, mākslā un kultūrā, bet vienlaikus tā ir laikmeta kopīga gara izpausme.

Iepriekšējā simtgade ir inovāciju laikmets. Tas iedvesmoja tūkstošiem ideju un izgudrojumu. Daudzi ietekmējuši apģērbu dizainu

Līdz ar 50.gadiem uz modes skatuves parādās pusaudži – jauna, dinamiska un pirktspējīga sociālā grupa. Modes māksliniekiem bija jauna mērķauditorija. Parādījās virkne subkultūru, tās kļuva par bagātīgu iedvesmas avotu modes māksliniekiem.

20.gadsimta pedējās desmitgades mode kļuvusi par globālu fenomenu. To apliecina dažādu visas pasaules kultūru - krāsu salikumu, griezumu un etnogrāfisko motīvu ienākšana Rietumu apģērbu modē.