Attiecības starp tekstilu (audumu) un ķermeni ir ļoti tuvas un intīmas. Mēs esam ieskauti audumos, guļam tajos un ģērbjamies tajos. Vēsturiski tekstils ir bijis novērtēts ne tikai pēc tā praktiskajām, estētiskajām iespējām, bet arī bijis neticami spēcīgs kultūras indikators. Tekstils parāda civilizācijas radošumu un mākslinieciskumu. Visievērojamākie tā piemēri pat palīdz noteikt sabiedrības statusu. Mūsdienās arvien pieaugošā tekstila-audumu daudzveidība ir nozīmīgs sarežģītās modes valodas elements. Tekstila industrija parasti tiek uzskatīta par modes pasaules balsta elementu. Tekstila industrijas attīstība atstāj nedzēšamu iespaidu uz modes industriju . Modes industrijas pieprasījums ietekmē tekstila attīstību un tendences. Audumi veido brenda vai zīmola vizuālo tēlu, un bieži tie kļūst pat par brenda vai zīmola identitāti.
Katra modes dizainera attiecības ar tekstilu ir radošā procesa sirds. Arī pašreiz auduma izvēle ir pamats labam dizainam un instruments ceļā uz panākumiem. Jo labāka izpratne par materiālu, jo efektīvāka būs simbioze starp tērpu dizainu un tekstilu (audumu).
„ Modes nākotne balstās uz audumu . Viss rodas no auduma.”
Donna Karan