39 / 83

1.4.2. Mērķauditorijas izpēte

Panel

Intervijas un aptaujas

Mērķauditorijas izpētei noder pasūtītāja sniegtā informācija un projektētāju pieredze. Situācijās, kad mērķauditorija nav labi zināma, var organizēt intervijas ar lietotājiem, kā arī veikt aptauju, lai rastu atbildes uz interesējošiem jautājumiem un uzzinātu mērķauditorijas viedokli. Intervijas ar mērķauditoriju vai ekspertiem var būt svarīga izpētes procesa daļa. Šis komunikācijas un informācijas ieguves veids ir droši un pilnvērtīgi jāizmanto.

Aptaujas anketas plaši tiek izmantotas pilsētplānošanas jomā, tomēr arī arhitektūras projektēšanā var izmantot anketēšanu. Aptaujas anketas ir ērti izveidojamas un apstrādājamas internetā, piemēram, vietnē www.visidati.lv.

Pirms aptaujas anketu veidošanas obligāti ir jāiepazīstas ar līdzīgu anketu piemēriem, skaidri jānoformulē aptaujas mērķis un jautājumi, tie jāveido secīgi un loģiski. Aptaujas tekstā nav pieļaujamas gramatikas un stila kļūdas.