ANIMĀCIJAS PAMATI

UZDEVUMI

Ievads

Analīze

Izpēte

Iedvesma un ideja

Varoņi

Darbs grupā nr.1

Darbs grupā nr.2

Leļļu animācija “Pārsteigums”

Analīze

Šis uzdevums ir vērsts uz audzēkņa spēju saskatīt un analizēt.

 

Izvēlieties kādu no animatoriem un analizējiet viņa radošo veikumu.

 

Ieteikumi:

Vēlams labāk izvēlēties kādu no nekomerciālās animācijas pārstāvjiem, jo viņu radošās darbības un filmas parasti ir interesantākas un īpatnējākas. Variet izvēlēties, piemēram, kādu no sadaļā “No skices līdz scenārijam” pieminētajiem uzvārdiem, vai arī kādu no latviešu animācijas māksliniekiem – par viņiem jums būs vieglāk atrast informāciju latviešu valodā.

Nevajadzētu izvairīties no interneta resursos pieejamās informācijas, jo bibliotēkās pieejamās grāmatas par animāciju nav ļoti plašā klāstā, turklāt visbiežāk tās ir kādā no svešvalodām. Lai pārtulkotu interneta resursos pieejamo informāciju, lietojiet, piemēram, google.lv pieejemo tekstu tulkotāju. Varat apmeklēt arī Vecrīgā esošo Rīgas Kino muzeju – tur darbinieki izstāstīs par vēsturisko un aktuālo animācijā , kā arī parādīs animācijas filmas par jūsu interesējošajiem autoriem, it īpaši, ja tie ir latviešu autori.

 

Analīzes vadlīnijas:

1. Fakti no mākslinieka personīgās dzīves – vai un kā tie, jūsuprāt, ir ietekmējuši viņa radošo veikumu?

2. Autora “ražīgums” - vai, salīdzinot ar citiem animatoriem, viņš ir noteiktajā laika posmā ir izveidojis daudzas animācijas, vai arī gluži otrādi – rūpīgi un ilgi strādājis pie katra no saviem nedaudzajiem darbiem. Varbūt animācijas veidošana nav viņa vienīgā nodarbošanās? Kā tas, jūsuprāt, ietekmē viņa darbus?

3. Kā mainās animatora daiļrade cauri gadiem? Vai ir jūtamas būtiskas stilistiskās un grafiskās izmaiņas? Kas, jūsuprāt, to ietekmē?

4. Aprakstiet un analizējiet šī autora animācijas filmas. Kāds ir tajās izmantotais tehniskais paņēmiens? Kāda ir to vizuālā valoda un tēlainie izteiksmes līdzekļi? Kādi ir sižeti un varoņi?

5. Kādas ir autora animācijas attiecīgā laika pasaules vizuālās mākslas un dizaina tendenču, kā arī tehnisko iespēju kontekstā? Vai autora dzīvesvieta, politiska situācija vai tautība, jūsuprāt, ir ietekmējusi viņa animācijas darbus?

 

Darba vērtēšanas ieteikumi:

1. Audzēkņa spēja atrast informāciju. Vai atrastās informācijas daudzums ir atbilstošs, lai izpildītu analīzes vadlīnijās iekļautos uzdevumus?

2. Audzēkņa spēja analizēt un izprast. Vai audzēknis ir pietiekoši iedziļinājies izvēlētā mākslinieka uzskatos un darbos? Vai ir mēģinājis saskatīt šo darbu kopīgās īpašības? Varbūt audzēknim ir izdevies pamanīt un saprast kaut ko tādu, ko neviens cits par šo mākslinieku vēl līdz šim nav pamanījis?

3. Vai audzēknis ir mēģinājis analizēt izvēlēto animatoru arī no sava skatu punkta, ar savu subjektīvo pasaules uztveri?