55 / 63

2.6. Izvēlētā meta 3D modelis

panel

Pēc tam, kad ir izvēlēts gala mets, to nepieciešams papildināt ar precīziem rasējumiem un vizualizācijām. To visu iespējams iegūt, veidojot meta 3D modeli. Mācību procesā interjera 3D modelis tiek veidots tikai izvēlētajam metam. Metu variantu izstrādes procesā tas nav nepieciešams, jo tur lielāks uzsvars tiek likts uz pašas idejas attīstību un darba maketa izstrādi.

No 3D modeļa var iegūt vai attīstīt šādus projektēšanas elementus:

  • visa veida rasējumi,

  • vizualizācijas, attēli,

mācību procesā obligāti          

apgūstamie elementi

  • video,

  • virtuālā realitāte (VR),

  • paplašinātā realitāte (Augmented reality) un citas jaunāko tehnoloģiju iespējas,

  • informācija darba uzdevumu sagatavošanai citiem projektētājiem,

  • iespēja iekļauties BIM (Building Information Model) procesā.

Kopējā 3D modeļa izstrāde notiek jebkurā no apgūtajām programmām, un to apmācību nodrošina attiecīgā mācību priekšmeta ietvaros. Šī metodiskā materiāla ietvaros 3D modelis tiek veidots ArchiCAD programmā, un tiek sniegti galvenie orientieri, kā pakāpeniski veidot pašu 3D modeli un pēc tam no tā ģenerēt rasējumus un vizualizācijas. Datorgrafikas iemaņas un galarezultāta kvalitāte var atšķirties, tomēr svarīgi ir ievērot kopējos principus.

3D modeļa izstrādes un apstrādes secība:

1. pamatkonstrukciju modelēšana no uzmērījumu rasējumiem,

2. interjera elementu modelēšana no skicēm un maketa,

3. interjera risinājumu pārbaude un korekcijas,

4. vizualizāciju ģenerēšana no 3D modeļa un attēlu pēcapstrāde,

5. 2D rasējumu ģenerēšana no 3D modeļa un pēcapstrāde.