panel
-
Iztēles rosināšanai audzēkņi kopā ar pedagogu apskata dažādus kalendārus ar ilustrācijām.
-
Apskata dažādu mākslinieku darbus, ilustratorus ar dažādiem rokrakstiem.
-
Apskatīto kalendāru iedrošināti, audzēkņi pārdomā sajūtas, kādas viņus pārņem, domājot par attiecīgo kalendāra mēnesi.
Piemērs: ’’Liepājas pilsētas kalendārs’’ / Vējš atdzīvinājis datus par Rožu laukumu ar tūkstošiem ziedu, jūru ar vienmēr mainīgiem viļņiem, daudzajām Liepājas jūgendstila ēkām… jo ir tik daudz ar ko lepoties, par ko stāstīt!
Kā citu uzskatāmu piemēru var apskatīt “Grafiķu kalendāru”, kurš aptver teju visas grafikas mākslas tehnikas: sietspiedi, linogriezumu, mecotintu, ofortu, litogrāfiju, fotopolimēru u. c., sniedzot iespēju iepazīt grafikas mākslas dažādās šķautnes.
-
Pirms sāk darbu pie mēneša skicēm, katrs audzēknis izveido sava mēneša noskaņu kolāžu. Darbam var izmantot fotogrāfijas no saviem arhīviem vai arī no bezmaksas foto krātuves pexels.com. Iedvesmoties no krāsu paletēm var mājas lapā color.adobe.com.
-
Katrs audzēknis apraksta savas sajūtas, domājot par konkrēto kalendāra mēnesi. No rakstītā teksta katrs atlasa galvenos atslēgas vārdus.
Piemērs:
-
Audzēkņi skicē pirmās idejas uz A3 vertikāla formāta lapas. Uz lapas jāuzzīmē laukums 20 x 27.5 cm izmērā, kas būs paredzēts ilustrācijai. Pārējā laukuma daļa jāparedz kalendāra mēneša datumiem un nosaukumam.
-
Audzēkņi uzzīmē skices, ievērojot principu “mazāk ir vairāk”.
-
Izveidotās skices ieskenē JPG formātā, izvēloties 300 dpi izšķirtspēju.
-
Katru attēlu pārveido vektorgrafikas formātā, izmantojot Image Trace funkciju Adobe Illustrator programmā.
-
Lai attēlu sadalītu atsevišķos vektorgrafikas elementos, jāizmanto funkcija Expand.
-
Attēlu apstrādā – izdzēš lieko, pielabo, ja tas ir nepieciešams, iekrāso detaļas izvēlētajās krāsās, kā arī papildina ar dažādām faktūrām, izmantojot dažāda biezuma otiņas.
-
Kad ilustrācija gatava, darbu turpina ar konkrēta mēneša datumu maketēšanu.
-
Piemeklē piemērotu burtveidolu un izmēru.
-
Failu saglabā PDF formātā.
Piemēri (vairāk piemērus iedvesmai var aplūkot nākamajās lapās):
Audzēkņi izdrukā sava kalendāra maketu un iesien to spirālē.
1. |
Izvēlēts kalendāra mēnesis, kuru ir izdevies ilustrēt. |
2. |
Atlasīta vispiemērotākā idejas skice tālākam darbam. |
3. |
Kompozīcijas izvēle atbilstoši principam “mazāk ir vairāk.” |
4. |
Krāsu salikums atbilst idejiskai skicei. |
5. |
Izpildījums – digitālā darba izpildījuma kvalitāte. |
6. |
Darba noformējums un sagatavošana eksponēšanai. |