Darba gaita

panel

  • Audzēkņi kopā ar pedagogu izvēlas kopīgo tēmu, piemēram – pilsēta.

  • Apskata visdažādākos pastkartītes piemērus. Kopīgi pārrunā, vai skatītājam nolasās pastkartītes vēstījums.

  • Veic savstarpēju diskusiju ar ko vēl asociējas pilsēta, piemēram, vējš, jūra, mūzika.

  • Audzēkņi, pirms skicēt idejas, kopīgi pārrunā, kas ir abstrakta kompozīcija un kas ir stilizēta kompozīcija, ar ko tās atšķiras.

  • Audzēkņi skicē pirmās idejas, pārdomā, kā labāk veidot izkārtojumu laukumā. Skices veido gan vertikālā, gan horizontālā formātā.

  • Katrs audzēknis izvēlas no savām skicēm labāko variantu, to precīzi pārzīmē ar melnu rapitogrāfu.

  • Ieskenē vai arī pārfotografē pastkartīti.

  • Turpina strādāt digitāli, izmantojot programmu Adobe Illustrator:

  • programmā Adobe Illustrator atver pastkartītes zīmējumu;

  • pārveido JPG formātu vektorgrafikas formātā, tādā veidā būs iespēja variēt ar zīmējumu;

  • izkadrē, samaina vietām objektus, palielina, samazina, papildina ar krāsām, kā arī dažādiem akcentiem utt.;

  • izmantojot digitālās iespējas, veido dažādus pastkartītes variantus;

  • izstrādā detaļas, kā arī pievērš uzmanību darba izpildījuma kvalitātei.

Piemēri (vairāk piemērus iedvesmai var aplūkot nākamajās lapās):

image68.png

  • Pastkartītes maketē reālajā izmērā 10.5 x 15.5 cm.

  • Izdrukā pastkartītes dažādos variantus.

  • Pastkartīti nosūta draugam pa pastu, veltot sveicienu no savas pilsētas.

1.

Vispiemērotākās idejas skices atlasīšana tālākam darbam.

2.

Piemērotākās kompozīcijas izvēle laukuma izkārtojumam.

3.

Krāsu salikuma atbilstība idejiskai skicei.

4.

Kompozīcijas risinājuma izstrāde atbilstoši stilizētai vai abstraktai kompozīcijai.

5.

Digitālā darba izpildījuma kvalitāte.

6.

Prasme noformēt un sagatavot eksponēšanai savu darbu.