panel
-
Iztēles rosināšanai audzēkņi kopīgi ar pedagogu apskata dažādas grāmatiņas ar dzejoļu ilustrācijām. Apskata dažādus māksliniekus, ilustratorus ar dažādiem rokrakstiem.
-
Iedvesmojoties no grāmatiņu idejām, audzēkņi ļaujas ceļojumam kopā ar dzejolīša galvenajiem varoņiem.
Ilustrāciju piemēri no izdevniecības “Liels un mazs” (vairāk piemērus iedvesmai var aplūkot nākamajās lapās):
-
Audzēkņi skicē pirmās idejas. Izmanto A4 horizontālu formātu, kas sadalīts astoņos laukumos, katrs laukuma izmērs ir 7.5 x 10.5 cm.
-
Izdomā un skicē tēlus, fonus un detaļas.
-
Pārdomā, kas katrā atvērumā būs galvenais.
-
Iekomponē tekstu laukumā un veido teksta raksturu.
-
Apdomā un saprot, kāda būs kopējā noskaņa un ar kādiem līdzekļiem to panākt.
-
Audzēkņi uzzīmē skices atbilstoši izvēlētajam dzejolim.
-
Esošo materiālu ieskenē JPG formātā, izvēloties 300 dpi izšķirtspēju.
-
Attēlus pārveido vektorgrafikas formātā, izmantojot Image Trace funkciju Adobe Illustrator programmā. Lai sadalītu attēlu atsevišķos vektorgrafikas elementos, izmanto funkciju Expand.
-
Izdzēš lieko, pielabo, ja tas ir nepieciešams, iekrāso detaļas izvēlētajās krāsās, kā arī papildina ar dažādām faktūrām, izmantojot otiņas.
-
Kad ilustrācijas gatavas, tām pievieno dzejoļa tekstu, izvēloties piemērotu burtveidolu.
-
Failu saglabā PDF formātā.
Grāmatiņu ilustrācijas process:
PAPILDU MATERIĀLS: Īsgrāmatiņas – īsi ilustrēti stāstiņi
-
Audzēkņi izdrukā grāmatiņas maketu un saloka to atbilstoši grāmatiņas maketam.
Piemērs (vairāk piemērus iedvesmai var aplūkot nākamajās lapās):
1. |
Atlasīta vispiemērotākā idejas skice tālākam darbam. |
2. |
Prasme izvēlēties piemērotāko kompozīciju laukuma izkārtojumam. |
3. |
Krāsu salikums atbilst idejiskai skicei. |
4. |
Izpildījums – digitālā darba izpildījuma kvalitāte. |
5. |
Prasme noformēt un sagatavot eksponēšanai savu darbu. |