Darba gaita

panel

  • Iztēles rosināšanai audzēkņi kopīgi ar pedagogu apskata dažādas grāmatiņas ar dzejoļu ilustrācijām. Apskata dažādus māksliniekus, ilustratorus ar dažādiem rokrakstiem.

  • Iedvesmojoties no grāmatiņu idejām, audzēkņi ļaujas ceļojumam kopā ar dzejolīša galvenajiem varoņiem.

Ilustrāciju piemēri no izdevniecības “Liels un mazs” (vairāk piemērus iedvesmai var aplūkot nākamajās lapās):

image76.png

  • Audzēkņi skicē pirmās idejas. Izmanto A4 horizontālu formātu, kas sadalīts astoņos laukumos, katrs laukuma izmērs ir 7.5 x 10.5 cm.

  • Izdomā un skicē tēlus, fonus un detaļas.

  • Pārdomā, kas katrā atvērumā būs galvenais.

  • Iekomponē tekstu laukumā un veido teksta raksturu.

  • Apdomā un saprot, kāda būs kopējā noskaņa un ar kādiem līdzekļiem to panākt.

  • Audzēkņi uzzīmē skices atbilstoši izvēlētajam dzejolim.

  • Esošo materiālu ieskenē JPG formātā, izvēloties 300 dpi izšķirtspēju.

  • Attēlus pārveido vektorgrafikas formātā, izmantojot Image Trace funkciju Adobe Illustrator programmā. Lai sadalītu attēlu atsevišķos vektorgrafikas elementos, izmanto funkciju Expand.

  • Izdzēš lieko, pielabo, ja tas ir nepieciešams, iekrāso detaļas izvēlētajās krāsās, kā arī papildina ar dažādām faktūrām, izmantojot otiņas.

  • Kad ilustrācijas gatavas, tām pievieno dzejoļa tekstu, izvēloties piemērotu burtveidolu.

  • Failu saglabā PDF formātā.

Grāmatiņu ilustrācijas process:

PAPILDU MATERIĀLS: Īsgrāmatiņas – īsi ilustrēti stāstiņi

image77.png

  • Audzēkņi izdrukā grāmatiņas maketu un saloka to atbilstoši grāmatiņas maketam.

Piemērs (vairāk piemērus iedvesmai var aplūkot nākamajās lapās):

image78.png

1.

Atlasīta vispiemērotākā idejas skice tālākam darbam.

2.

Prasme izvēlēties piemērotāko kompozīciju laukuma izkārtojumam.

3.

Krāsu salikums atbilst idejiskai skicei.

4.

Izpildījums – digitālā darba izpildījuma kvalitāte.

5.

Prasme noformēt un sagatavot eksponēšanai savu darbu.