panel
-
Audzēkņi apskata piedāvātos materiālus un paspēlējas ar tiem – izmēģina, izpēta iespējas, griež, loka, savieno utt.
-
Pēc materiālu izpētes un izmēģināšanas audzēkņi ļaujas radošai maketēšanai un ideju brīvībai – veido telpiskus izmēģinājuma maketus.
-
Audzēkņi konkretizē savu ideju un veido gala maketu. Pievērš uzmanību maketa izpildījuma kvalitātei.
Darba process:
-
Audzēkņi apskata vides objektu piemērus. Visi kopīgi diskutē, vai piemēros redzamie mākslas darbi iekļaujas vidē vai tomēr kontrastē ar to, vai ir skaidri saprotama mākslas darbu ideja.
Vides objektu piemēri (vairāk piemērus iedvesmai var aplūkot nākamajās lapās):
-
Audzēkņi novērtē katru objektu, spēles formātā atbildot uz jautājumu: “Kas ir šis objekts?”: katrs paņem A4 papīra lapu, pie pirmā apskatāmā objekta novieto vienu A4 lapu un lapas augšējā malā ieraksta atbildi uz jautājumu “Kas tas ir?”. Aizloka atbildi, lai tā nebūtu redzama. Lapu iedod blakus esošajam audzēknim, kas ieraksta savu atbildi par konkrēto objektu. Dodas pie nākamā objekta un uz lapas zem aizlocītās daļas raksta atbildi par nākamo objektu. Aizloka atbildi, nodod citam audzēknim. Šādi turpina spēli, kamēr visi audzēkņi ir uzrakstījuši atbildes par visiem objektiem.
-
Noslēgumā atloka lapu pie katra objekta un iepazīstas ar to, cik dažādas vai līdzīgas ir atbildes. Pārrunā secinājumus.
Piemērs:
-
Audzēkņi veido vizualizāciju un/vai animāciju:
-
savam izveidotajam objektam piemeklē reālistisku tagadnes vietu, lai objekts iekļautos vidē vai kontrastētu ar to – piemēram, piemeklē utopisku nākotnes vidi. Darbu veic datorā – internetā meklē vides attēlus un pievieno tiem sava veidotā maketa / vides objekta attēlu.
-
izdomā sižetu, kā atdzīvināt objektu un attēlot to animēta GIF (kustīgs grafisks attēls) formātā. Izdomā, kādā vidē tas atradīsies, kādas darbības notiks.
-
Audzēkņi prezentē savus darbus pārējiem, un katrs pastāsta par sava darba idejisko pamatojumu un rezultātu.
1. |
Izveidots telpisks objekts:
|
2. |
Kas tas ir, kur tas atrodas?
|
3. |
Sava darba prezentācija:
|