panel
Tiek piedāvāti 2 uzdevuma varianti:
-
mākslas stila / virziena interpretācija 3D kompozīcijā;
-
mākslas darba/u interpretācija, iedvesmojoties no izstādēm un konkrētu mākslinieku darbiem.
-
Audzēkņi izvēlas sev tuvāko mākslas stilu / virzienu / laikmetu / mākslinieku un internetā izpēta informāciju par to.
-
Izvēlas un uzraksta atslēgas vārdus, kas raksturo mākslinieka darbus, māksliniecisko “rokrakstu” vai mākslas stila raksturīgākās iezīmes, kurus vēlas attēlot 3D kompozīcijā.
-
Skicē 2D skices, paturot prātā, ka gala darbs būs telpisks.
Pierakstu un skiču piemēri:
|
|
|
-
Veido “izmēģinājuma” maketu, lai saprastu darbu secību, veidojot gala maketu. Darbam izmanto papīru un līmi.
-
Gatavo gala maketu.
Piemēri (vairāk piemērus iedvesmai var aplūkot nākamajās lapās):
|
|
-
Pedagogs organizē kādas aktuālas izstādes apmeklējumu. Ja ir iespēja, ieteicams noorganizēt tikšanos ar pašu mākslinieku.
-
Vispirms audzēkņi kopā ar pedagogu pārrunā, kas tā ir par izstādi. Sarunās noskaidro un pārrunā atrasto informāciju par mākslinieku – par viņa nodarbošanos, raksturīgo darba stilu, māksliniecisko “rokrakstu”.
-
Audzēkņi aplūko izstādi, iepazīstas ar mākslinieka darbiem, izpēta darbu detaļas.
-
Pēc izstādes apskates visi kopīgi diskutē un apspriež, kas raksturo konkrētā mākslinieka darbus no sižetiskā, kompozicionālā vai emocionālā viedokļa.
-
Audzēkņi rada savas darbu interpretācijas, izvēloties kādu konkrētu mākslas darbu vai izmantojot izvēlētā mākslinieka stilistiku, kompozīciju, māksliniecisko “rokrakstu”, krāsu paleti u. c.
-
Veido aprakstu, kāpēc tika izvēlēts konkrētais darbs vai stils, kā noritēja darba process un kā audzēknis interpretēja mākslas darbu vai stilu.
1. |
Prot analizēt raksturīgo konkrētajā mākslas darbā vai stilā. |
2. |
Darba interpretācijā tiek saglabāts konkrēts izvēlētais aspekts – kompozīcija, mākslinieka “rokraksts”, krāsu palete u. c. |
5. |
Darba izpildījuma kvalitāte. |