Darba gaita

panel

Tiek piedāvāti 2 uzdevuma varianti:

  • mākslas stila / virziena interpretācija 3D kompozīcijā;

  • mākslas darba/u interpretācija, iedvesmojoties no izstādēm un konkrētu mākslinieku darbiem.

  • Audzēkņi izvēlas sev tuvāko mākslas stilu / virzienu / laikmetu / mākslinieku un internetā izpēta informāciju par to.

  • Izvēlas un uzraksta atslēgas vārdus, kas raksturo mākslinieka darbus, māksliniecisko “rokrakstu” vai mākslas stila raksturīgākās iezīmes, kurus vēlas attēlot 3D kompozīcijā.

  • Skicē 2D skices, paturot prātā, ka gala darbs būs telpisks.

Pierakstu un skiču piemēri:

image31.png
image32.png
image33.png
  • Veido “izmēģinājuma” maketu, lai saprastu darbu secību, veidojot gala maketu. Darbam izmanto papīru un līmi.

  • Gatavo gala maketu.

Piemēri (vairāk piemērus iedvesmai var aplūkot nākamajās lapās):

image34.png
image35.png

  • Pedagogs organizē kādas aktuālas izstādes apmeklējumu. Ja ir iespēja, ieteicams noorganizēt tikšanos ar pašu mākslinieku.

  • Vispirms audzēkņi kopā ar pedagogu pārrunā, kas tā ir par izstādi. Sarunās noskaidro un pārrunā atrasto informāciju par mākslinieku – par viņa nodarbošanos, raksturīgo darba stilu, māksliniecisko rokrakstu.

  • Audzēkņi aplūko izstādi, iepazīstas ar mākslinieka darbiem, izpēta darbu detaļas.

  • Pēc izstādes apskates visi kopīgi diskutē un apspriež, kas raksturo konkrētā mākslinieka darbus no sižetiskā, kompozicionālā vai emocionālā viedokļa.

  • Audzēkņi rada savas darbu interpretācijas, izvēloties kādu konkrētu mākslas darbu vai izmantojot izvēlētā mākslinieka stilistiku, kompozīciju, māksliniecisko “rokrakstu”, krāsu paleti u. c.

  • Veido aprakstu, kāpēc tika izvēlēts konkrētais darbs vai stils, kā noritēja darba process un kā audzēknis interpretēja mākslas darbu vai stilu.

1.

Prot analizēt raksturīgo konkrētajā mākslas darbā vai stilā.

2.

Darba interpretācijā tiek saglabāts konkrēts izvēlētais aspekts – kompozīcija, mākslinieka “rokraksts”, krāsu palete u. c.

5.

Darba izpildījuma kvalitāte.