Darba gaita

panel

  • Sākumā audzēkņi iepazīstas ar darba materiāliem un instrumentiem.

  • Izmēģina instrumentus, velkot dažādas līnijas, un veido dažādas atšķirīgas kompozīcijas (simetriju, asimetriju, ritmu u. c.).

  • Audzēkņi kopā ar pedagogu izvērtē labākos piemērus un izgriež no tiem 10 x 10 cm lielus laukumus (neizmantotie piemēri tiks izmantoti vēlāk – 2. darba posmā).

  • Izgrieztos laukumus izkārto un pielīmē pie melnas lapas (kartona).

  • Refleksija par uzdevumu. Darba noslēgumā audzēkņi pārrunā un izdara secinājumus par darba procesu un paveikto.

Darba process:

image24.png

  • Audzēkņi veido piegrieztni pēc parauga sava vārda sākumburtam.

image25.png
  • Piegrieztni novieto uz izvēlētā papīra ar līniju ritmiem.

  • Izvēlēto papīru izgriež un salīmē.

  • Refleksija par uzdevumu. Darba noslēgumā audzēkņi pārrunā un izdara secinājumus par darba procesu un paveikto.

Burta izveides piemērs:

image26.png

1. posms

Līnija un līniju ritmi

  • Prasme eksperimentēt (ar otu, tušu un tušas spalvu, sūkli, diegiem, lapām, plēstu papīru, zariņu utt.), līniju dažādība.

  • Prasme veidot atšķirīgas kompozīcijas, kā izteiksmes līdzekļus izmantojot līniju.

  • Izgriezto laukumu izkārtojums plaknē.

  • Izpildījuma kvalitāte. Prasme precīzi izgriezt un salīmēt uz planšetes.

2. posms

Telpisks burts

  • Prasme precīzi uzkonstruēt piegrieztni burtam.

  • Izpildījuma kvalitāte. Prasme precīzi izgriezt un salīmēt.