panel
-
Formu modelēšana. Darbs sākas ar rotaļīgu ievadu: audzēkņi strādā ar konstruktoru, lai veidotu telpiskas, brīvas formas, izpētītu formu veidošanas iespējas, ļautos bērnišķīgai rotaļai, radīšanas un atklājumu priekam.
-
Ja tā būtu izstāžu / mūzikas / kultūras / atpūtas vieta? Audzēkņi veido skices, vizualizē idejas par tēmu “Ja izveidotajās formās iemājotu kultūras vieta”. Ļaujas brīvai fantāzijai.
-
Kas tas varētu būt? Visi kopā diskutē: kas varētu būt katra uzskicētā / izveidotā forma? Visi izsaka viedokli gan par savu, gan par citu veidotām formām.
-
Audzēkņi meklē jaunus veidus formu novietojumam konkrētā vidē.
-
Audzēkņi pārrunā formu mērogu, iztēlojas savus objektus dažādos izmēros: nelielus – 1 : 1, vidēji lielus un “superlielus”, piemēram, kā koncertzāle “Lielais Dzintars” vai Latvijas Nacionālā bibliotēka, kurām ir arī interesanta arhitektūras forma. Lai izprastu savas formas mērogu, uzzīmē cilvēka figūru.
-
Kas ir kurators? Audzēkņi noskatās iedvesmas materiālu par izstāžu kuratora darbu, dažādām izstāžu formām un idejām, pēc tam to pārrunā un veido diskusijas.
Kurators (no latīņu: curare, kas nozīmē “rūpēties”)
-
Izstādes koncepcijas pieteikums, izmantojot jautājumus
-
Kāda ir kopējā izstādes tēma?
-
Kādas apakškategorijas ir plānots izvērst konkrētajā izstādē (līdz 3 tēmām)?
-
Kādi ir iedvesmas avoti, kas rosina izvēlēties konkrēto tematiku un apakškategorijas?
-
Kas būs izstādes dalībnieki?
-
Kas būs izstādes apmeklētāji?
-
Vai ieceri ir iespējams realizēt telpā? Aprakstīt, kāds varētu būt izstādes iekārtojums un realizācija.
-
Vai izstādei paredzētas paralēlas darbības? Ja jā, tad kādas?
-
Darbs ar darba lapām
Tēmas vai mākslas darba izpēte
Izstādes vizualizācija ZĪMĒJUMS / SKICE / KOLĀŽA / ASAMBLĀŽA
Izstādes koncepcijas izveide (vizītkarte un teksts + vizualizācija)
Izpēti var veidot sadarbībā ar mācību priekšmetu “Mākslas pamati”.
-
Izmantojot iepriekš izveidotos maketus, skices un darba lapas, audzēkņi vienojas par kopīgo koncepciju, izkārtojumu teritorijā.
-
Audzēkņi veic praktisko darbu, lai iekārtotu radošo kvartālu ar visu teritorijas plānojumu, domājot par mērķauditorijas vajadzībām.
-
Teritoriju papildina ar detaļām, izmantojot veidošanas darbus.
-
Izmantojot iepriekš veidotos maketus, skices, darba lapas un gala maketu, audzēkņi veido vizualizāciju (planšeti A2 izmērā) atbilstoši izstādes noskaņai un koncepcijai.
-
Veic informācijas apkopošanu, veido laukumu izkārtojumu, izveido svarīgāko tekstu, piemeklē atbilstošu burtveidolu.
-
Izstrādā vizualizāciju Adobe Illustrator programmā, izdrukā to.
1. posms |
IZSTĀŽU TELPAS MODELĒŠANA |
Pirmā posma uzdevumi ir domāti kā iesildīšanās un atraisīšanās uzdevumi, rosinot atvērtību un ļaušanos formu meklējumiem. Vērtēšanas kritēriji netiek piemēroti. |
|
2. posms |
DAŽĀDĀS IZSTĀDES |
Izstādes koncepcijas izveide:
Izstādes mākslinieciskā iecere:
|
|
3. posms |
IDEJAS REALIZĀCIJA UN VIZUALIZĀCIJA |
Izstādes mākslinieciskā ieceres atainojums maketā:
Vizualizācijas (planšetes) grafiskais noformējums:
|