Darba gaita

panel

  • Formu modelēšana. Darbs sākas ar rotaļīgu ievadu: audzēkņi strādā ar konstruktoru, lai veidotu telpiskas, brīvas formas, izpētītu formu veidošanas iespējas, ļautos bērnišķīgai rotaļai, radīšanas un atklājumu priekam.

  • Ja tā būtu izstāžu / mūzikas / kultūras / atpūtas vieta? Audzēkņi veido skices, vizualizē idejas par tēmu “Ja izveidotajās formās iemājotu kultūras vieta”. Ļaujas brīvai fantāzijai.

image44.png image45.png image46.png

  • Kas tas varētu būt? Visi kopā diskutē: kas varētu būt katra uzskicētā / izveidotā forma? Visi izsaka viedokli gan par savu, gan par citu veidotām formām.

  • Audzēkņi meklē jaunus veidus formu novietojumam konkrētā vidē.

  • Audzēkņi pārrunā formu mērogu, iztēlojas savus objektus dažādos izmēros: nelielus 1 : 1, vidēji lielus un superlielus, piemēram, kā koncertzāle Lielais Dzintars vai Latvijas Nacionālā bibliotēka, kurām ir arī interesanta arhitektūras forma. Lai izprastu savas formas mērogu, uzzīmē cilvēka figūru.

  • Kas ir kurators? Audzēkņi noskatās iedvesmas materiālu par izstāžu kuratora darbu, dažādām izstāžu formām un idejām, pēc tam to pārrunā un veido diskusijas.

Kurators (no latīņu: curare, kas nozīmē rūpēties)

image47.png
  • Izstādes koncepcijas pieteikums, izmantojot jautājumus

  • Kāda ir kopējā izstādes tēma?

  • Kādas apakškategorijas ir plānots izvērst konkrētajā izstādē (līdz 3 tēmām)?

  • Kādi ir iedvesmas avoti, kas rosina izvēlēties konkrēto tematiku un apakškategorijas?

  • Kas būs izstādes dalībnieki?

  • Kas būs izstādes apmeklētāji?

  • Vai ieceri ir iespējams realizēt telpā? Aprakstīt, kāds varētu būt izstādes iekārtojums un realizācija.

  • Vai izstādei paredzētas paralēlas darbības? Ja , tad kādas?

  • Darbs ar darba lapām

Tēmas vai mākslas darba izpēte

Izstādes vizualizācija ZĪMĒJUMS / SKICE / KOLĀŽA / ASAMBLĀŽA

Izstādes koncepcijas izveide (vizītkarte un teksts + vizualizācija)

Izpēti var veidot sadarbībā ar mācību priekšmetu “Mākslas pamati”.

  • Izmantojot iepriekš izveidotos maketus, skices un darba lapas, audzēkņi vienojas par kopīgo koncepciju, izkārtojumu teritorijā.

  • Audzēkņi veic praktisko darbu, lai iekārtotu radošo kvartālu ar visu teritorijas plānojumu, domājot par mērķauditorijas vajadzībām.

  • Teritoriju papildina ar detaļām, izmantojot veidošanas darbus.

  • Izmantojot iepriekš veidotos maketus, skices, darba lapas un gala maketu, audzēkņi veido vizualizāciju (planšeti A2 izmērā) atbilstoši izstādes noskaņai un koncepcijai.

  • Veic informācijas apkopošanu, veido laukumu izkārtojumu, izveido svarīgāko tekstu, piemeklē atbilstošu burtveidolu.

  • Izstrādā vizualizāciju Adobe Illustrator programmā, izdrukā to.

image48.png

1. posms

IZSTĀŽU TELPAS MODELĒŠANA

Pirmā posma uzdevumi ir domāti kā iesildīšanās un atraisīšanās uzdevumi, rosinot atvērtību un ļaušanos formu meklējumiem. Vērtēšanas kritēriji netiek piemēroti.

2. posms

DAŽĀDĀS IZSTĀDES

Izstādes koncepcijas izveide:

  • ir veikta izpēte un pamatota izstādes tēma vai vēstījums ar atbilstošu virsrakstu;

  • ir aprakstīta mērķauditorija, iedomātais eksponēšanas veids un vide.

Izstādes mākslinieciskā iecere:

  • izstādes ideja vai vēstījums ir stilistiski un mākslinieciski izteiksmīgs un nolasāms.

3. posms

IDEJAS REALIZĀCIJA UN VIZUALIZĀCIJA

Izstādes mākslinieciskā ieceres atainojums maketā:

  • makets ir kvalitatīvi izveidots;

  • makets un citas detaļas atbilst iecerētai koncepcijai.

Vizualizācijas (planšetes) grafiskais noformējums:

  • kopējā stilistika atbilst izstādes konceptam;

  • sakārtota planšetes kompozīcija (attēli – kopaina, detaļas un teksta laukumi);

  • teksta lietojums (atslēgas vārdi, lasāmība, izcelts svarīgākais, atbilstošs burtveidols u. c.).